buikvet verbranden doe je zo

Buikvet verbranden? Pas deze 7 tips vandaag nog toe!

Hier staat een foto over buikvet verbrandenWil je (meer) buikvet verbranden maar lukt het maar niet om je buik kleiner te laten worden? Je bent echt niet de enige die graag wat effectiever dat hardnekkige buikvet wil laten verdwijnen.

Helaas is er online een hoop onzin te vinden over manieren om je buikje kleiner te laten worden.

Als je op zoek bent naar tips die je op een eenvoudige wijze toe kunt passen en die je echt gaan helpen om af te vallen dan ben je hier op Afslank-Tips.nl aan het juiste adres.

Als je daar niet naar op zoek was geweest dan was je waarschijnlijk ook niet op deze pagina terecht gekomen. Ik ga er namelijk vanuit dat je via Google gezocht hebt op manieren om af te vallen en dat je zo op dit bericht terecht bent gekomen.

Buikvet verbranden, hoe pak je dat aan?

We dromen allemaal van dat afgetrainde buikje, maar we weten ook hoeveel moeite het kost om dat beschermende laagje vet, dat je strakke buikje goed beschermd, te laten verdwijnen.

Denk bijvoorbeeld in kleine stapjes, stel je zelf niet direct als eerste doel om die sixpack zichtbaar te laten worden. Stel jezelf in plaats daarvan als doel om een paar kilo (of desnoods 1 kilo) af te vallen.

Alhoewel je buik de meest hardnekkige plek op je lichaam is waar het opgeslagen lichaamsvet zal verdwijnen zal je zien dat je door gezond(er) te gaan leven en de volgende tips toe te passen je buikje stap voor stap kleiner zal worden.

Daar komt bij dat je ook op de rest van je lichaam een lager vetpercentage zult krijgen.

Tip 1 Eet meer vezels

Door meer vezels te eten zal je sneller een vol gevoel krijgen.

Hierdoor geeft je lichaam eerder een teken af dat het verzadigd is en je niet denkt dat je niet vol zit en door wilt blijven eten. Eerder stoppen met eten zorgt voor een stop aan de toevoer van calorieën.

Calorieën die je niet inneemt hoe je ook niet kwijt te raken.

Tip 2 Vermijd het eten van transvetten

Vetten zijn niet zo slecht als er vroeger altijd beweerd werd. Waar men vroeger dacht dat je van vetten aankwam is men er nu wel achter dat de juiste vetten juist goed zijn voor je en je helpen in je strijd tegen de extra kilo’s.

Beperk wel de inname van transvetten, deze vetten zijn wel slecht voor je en helpen je niet om af te vallen, ze zorgen er juist voor dat je geen vet verbrand maar opslaat e aankomt in plaats van afvalt.

Kijk uit met snack’s, koekjes en gebak want daar zitten veel transvetten in. Wist je trouwens dat onverzadigde veten het gezondste zijn, dan verzadigde vetten en als laatste in dit rijtje komen de transvetten pas voor.

Tip 3 Beperk de inname van alcohol

Alcohol is lekker, ik weet het.

Maar tegelijkertijd is het drinken van alcohol ook een belangrijke reden waarom je niet afvalt (of in ieder geval niet zoveel als mogelijk zou zijn.

Alcohol wordt in je lichaam namelijk omgezet in suikers en suikers zijn de grootste boosdoener als je buikvet wilt verbranden.

Het beste is het om helemaal geen alcohol te drinken maar als je toch wilt drinken drink dan 1 glaasje rode wijn tijdens het diner (dat helpt ook nog eens mee aan de verwerking van het voedsel). De anti oxidanten in rode wijn zijn heel goed voor je.

Maar…hou het wel gewoon bij 1 glaasje.

Tip 4 Eet meer eiwitten

Een uitgebalanceerd dieet bestaat voor een groot gedeelte uit eiwitten. Eiwitten zorgen namelijk voor een verzadigd gevoel (net als de vezels die hierboven beschreven staan).

Hierdoor stop je eerder met eten.

Een ander voordeel van het opvoeren van het aantal eiwitten in je voedingspatroon is dat eiwitten verhinderen dat je spiermassa verbrand tijdens het afvallen.

Je wilt uiteindelijk je spiermassa op order houden en als het even kan je spiermassa toe laten nemen, dat kan alleen als je voldoende eiwitten eet.

Eiwitten zitten onder andere in vlees en vis. Ook als vegetariër kan je dus voldoende eiwitten binnen krijgen (door vis te eten). Verder zitten er ook veel eiwitten in eieren, zuivelproducten en bonen.

Tip 5 Verminder stress

Stress, of spanning in goed Nederlands, is ook iets wat je moet zien te voorkomen of in ieder geval tot een minimum zou moeten beperken als je buikvet wilt verbranden.

Door een hoog stress niveau wordt je lichaam alerter. Het stress hormoon Cortisol wordt aangemaakt en je lichaam komt in een stand waar je alertheid wordt verhoogd.

Daar staat tegenover dat andere systemen in een soort van spaarstaand terecht komen.

Een systeem dat door vermeerderde stress tot de spaarstand overgaat is je metabolisme (het systeem in je lichaam dat verantwoordelijk is voor verbranding).

Hierdoor zal je minder (vet) verbranden en worden er extra reserves opgeslagen, reserves die je juist aan wilt spreken en verbruiken.

Het vet op je buik is namelijk niets anders dan een overbodig ingenomen hoeveelheid energie die je lichaam opgeslagen heeft voor mindere tijden.

Helaas voor ons komen deze mindere tijden niet voor in Nederland, we hebben voeding in overvloed tot onze beschikking en door het verkeerde eten tot ons te nemen (snelle koolhydraten en bewerkt eten) slaat ons lichaam alleen maar meer en meer energie op.

Het resultaat hiervan is dat je (helaas) dikker en dikker word en dat je buik helaas niet kleiner maar eerder groter wordt.

Verminder dus de stress in je lichaam en je zult zien dat je reserves eerder aangesproken en verbrand zullen worden.

Tip 6 Verminder de inname van koolhydraten

Ik had het hierboven bij “stress” er al even over.

Koolhydraten!

Koolhydraten zijn de grote boosdoener dat ons lichaam geen energie verbruikt maar eerder opslaat.

Wat we willen is snel buikvet verbranden en dat gaat het beste door (snelle) koolhydraten uit os voedingspatroon te bannen.

Ik zeg nadrukkelijk “snelle” koolhydraten omdat trage koolhydraten al veel beter voor je zijn.

Koolhydraten die traag zijn, zijn eigenlijk moeilijk af te breken en geven eerder een verzadigd gevoel als dat dit het geval is met snelle koolhydraten.

Trage koolhydraten zitten in fruit en groente en zoete aardappelen. Snelle koolhydraten zitten in ongezonde producten zoals (wit) brood, pasta en de welbekende aardappelen.

Doordat we veel teveel snelle koolhydraten eten wordt er een overdosis aan energie opgeslagen in ons lichaam.

Wat je wilt is dat de energie gebruikt wordt en dat doe je dan op zijn beurt weer door minder koolhydraten te eten en meer gezonde vetten en eiwitten.

Hierdoor gaat je lichaam over van vet opslag naar vet verbranding.

Tip 7 Stop met drinken van vruchtensappen (en frisdranken)

We kunnen nog wel even door gaan maar als laatste wil ik het vandaag met je hebben over vruchtensappen en frisdranken.

Dat frisdranken slecht voor je zijn, Ja ook en vooral de light versies zal je wel weten.

In de light versies zitten minder calorieën, dat klopt en daar maakt de voedings industrie handig gebruik van maar wat ze er niet bij vertellen is dat de ontbrekende suikers in light producten worden vervangen door aspartaam, een stof die zo mogelijk nog schadelijker is voor je als suiker en die de vetverbranding ook niet ten goede komt.

Vruchtensappen zitten overigens ook boordevol suikers en alhoewel je aangepraat wordt dat vruchtensappen gezond zijn (omdat ze van vruchten gemaakt zouden zijn) wil ik het tegendeel beweren.

Vruchtensappen zitten boordevol suikers, E nummers en kunstmatige toevoegingen zoals conserveringsmiddelen.

Wil je toch vruchtensap drinken, pers dan zelf wat vers fruit uit, dit is altijd gezonder als de pulp of sappen uit de pakken van alle voorhanden zijnde merken.

Buikvet verbranden met de Afslank Recepten Bijbel

Pas bovenstaande tips allemaal (of in ieder geval zoveel mogelijk) toe en je zult zien dat het verbranden van je buikvet toch niet zo moeilijk is als je dacht.

Als je echt serieus aan de slag wilt met afvallen dan is de Afslank recepten bijbel van Oscar Helm een echte aanrader!

plaatje van de afslank receptenbijbel

Wil je toegang tot meer dan 100 snel te bereiden en gezonde, vet verbrandende recepten aangevuld met een heleboel tips (en een hoop gratis bonussen) ?

Bekijk dan hier de beste en snelste manier om af te vallen >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *