10 kilo afvallen in 2 maanden

Wil je 10 kilo afvallen in 2 maanden? Met deze tips gaat het je lukken!

Er zijn 1001 redenen te bedenken waarom je graag op een korte termijn een paar kilo af zou willen vallen. En alhoewel 10 kilo afvallen in 2 maanden niet zo heel moeilijk lijkt kan ik me voorstellen dat je erachter bent gekomen dat alle goed bedoelde adviezen niet helpen en dat je maar niet van dat buikje afkomt.

Je zal ongetwijfeld al van alles geprobeerd hebben maar nog steeds niet het gewenste resultaat geboekt hebben.

Als je jezelf hierin herkent dan is dit artikel precies waar jij naar op zoek bent.

Ik ga je vandaag namelijk precies vertellen wat je het beste kunt doen, maar ook wat je vooral niet moet doen maar eerst even wat achterliggende informatie over waarom we met zijn allen ongemerkt overgewicht hebben (krijgen) als we niet opletten en onze levensstijl – al dan niet – drastisch gaan veranderden.

Waarom is afvallen zo moeilijk?

Als je de reclames op TV en social media moet geloven dan is er niets zo eenvoudig als afvallen. Het enige wat je hoeft te doen is het desbetreffende product aan te schaffen en de kilootjes vliegen er vanaf.

Of het zijn dieet programma’s die je gouden bergen beloven of het zijn fitness programma’s die aanbevolen worden door fitte, slanke en goedgebruinde athleten die ingezet worden om het zoveelste fitness programma te kopen )of een abonnementje af te sluiten voor de plaatselijke sportschool).

Waarom wordt er zoveel reclame gemaakt, waarom zijn er zoveel verschillende producten en diensten te koop om jou aan je droom lichaam te helpen?

Het korte antwoord…Omdat afvallen big business is.

Ik heb zelf ook diverse programma’s geprobeerd en ook in de database van de lokale sportschool komt mijn naam voor.

Maar alle goed bedoelde adviezen ten spijt, viel ik iedere keer weer terug in oude gewoontes.

Maar goed ik dwaal een beetje af, ik zou je gaan vertellen waarom het zo moeilijk is om vet te verbranden.

Eten, je hoeft er geen moeite meer voor te doen

Kijk, het zit zo, in de welvaart waar we in verkeren is het niet meer nodig om kilometers te voet af te leggen om aan je eten te komen.

Op iedere hoek van de straat kan je wel aan eten komen en gekker nog je hoeft er niet eens de deur meer voor uit. De meeste supermarkten hebben een mogelijkheid om vanuit huis je boodschappen te laten bezorgen en anders kan je met een paar klikken met je muis (of een paar keer swipen met je tablet) het eten gewoon thuis laten bezorgen door zo’n beetje alle fastfood ketens en restaurants in je buurt.

Handig toch?

Ja, handig is het zeker maar 9 van de 10 keer is het eten niet echt voedzaam, wel lekker, maar niet voedzaam.

We eten ons buikje rond aan de (snelle) koolhydraten

Naast het gemak (lees: geen energie meer verbranden) om aan eten te komen is onze voeding ook niet meer wat het geweest is.

Nog niet eens zo heel lang geleden, zo’n beetje rond de tijd dat je ouders zelf nog kinderen waren, was het de normaalste zaak van de wereld om meer beweging te hebben als we nu hebben. Kijk alleen al maar naar hoeveel uren kinderen buiten spelen ten opzichte van de uren die ze binnen zittend achter hun smartphones, tablets en spelcomputers doorbrengen.

Naast dat gebrek aan beweging en dus vet verbrandende activiteiten is onzze voeding ook nog eens drastisch veranderd.

Waar er vroeger veel verse groente gegeten werd is het tegenwoordig al een hele opgave om 2oo gram per persoon per dag binnen te krijgen.

We stoppen ons tegenwoordig vol met een overdaad aan snelle koolhydraten en het zijn nou juist deze snelle koolhydraten die funest voor je lichaam zijn als je af wilt vallen.

Snelle koolhydraten worden (de naam zegt het al) snel opgenomen in het bloed en hierdoor leveren ze je geen voldaan gevoel op, gekker nog, je kan maar blijven eten want doordat er geen echte voedingsstoffen binnen komen geeft je lichaam ook niet aan dat je vol zit.

Zo kan je bijvoorbeeld met gemak een hele zak chips opeten zonder echt vol te zitten, neem daar en tegen eens een appel. Heb je na een hele appel met schil wel eens het idee gehad dat je dacht…ik heb nog trek, ik neem er nog 1?

Nee vast niet, want appels zitten vol met echte voedingsstoffen en vezels. HIerdoor krijg je een verzadigd gevole omdat je lichaam het signaal afgeeft dat je verzadigd bent omdat er weer voldoende voedingsstoffen zijn binnen gekomen die dienen als energie (de brandstof voor je lichaam).

Doordat onze voeding (het westerse welvaarts dieet) vol zit met snelle koolhydraten en veel, heel veel conserveringsmiddelen, E nummers en suikers worden we ongemerkt alleen maar dikker.

En daar drijft de afval, dieet en fitness business op hun beurt weer op. Deze bedrijven zijn er dus helemaal niet bij gebaat dat jij afvalt en slank blijft, nee, ze hebben baat bij het jojo effect zodat jij ten einde raad weer opnieuw bij ze aanklopt om alweer met hun dieet programma of fitness regime te beginnen.

Wat je dan wel oet doen dat ga ik je zo uitleggen aan de hand van de tips die je het beste direct in je leven toe kunt passen.

Waar zitten snelle koolhydraten in?

Nu dat je weet dat snelle kolhydraten helemaal niet zo goed voor je zijn wil je vast wel weten waar die dan inzitten.

Snelle koolhydraten zitten in graanproducten zoals witte rijst, witte pasta, wit brood, aardappelen, koekjes en snoep. Als je echt 10 kilo in 2 maanden af wilt vallen dan zou ik je aan willen raden om hier mee te gaan stoppen.

10 kilo afvallen in 2 maanden hoe pak je dat aan?

Nu dat je weet hoe je steeds maar weer moeite hebt om op streefgewicht te blijven wordt het nu tijd om die tendens te doorbreken en eindelijk te beginnen met echt af te vallen op een juiste manier en zonder jojo effect.

Eet geen snelle koolhydraten meer

Ik legde je net al uit hoe slecht snelle koolhydraten zijn. Mijn eerste tip is dan ook echt om daar per direct mee te stoppen als je serieus af wilt vallen.

En alhoewel je het je nu misschien nog niet zo goed voor kunt stellen, ook zonder snelle koolhydraten kan je heerlijk eten je moet alleen even weten wat je in de plaats van de snelle koolhydraten dan wel moet eten.

Eet meer eiwitten

Wat verstandig is om te doen is om meer eiwitten te gaan eten. Door het eten van eiwitten krijg je sneller een verzadigd gevoel en heb je dus minder zin om meer te gaan eten. Je komt er vanzelf vol van te zitten.

Eieren zitten bijvoorbeeld vol met eiwitten maar ook verse vis zit boordevol met eiwitten. Zorg er wel voor dat je geen vis uit de frituur eet, die zit vol met transvetten en dat is dan weer slecht voor je als je af wilt vallen.

Ook vers vlees zit vol met eiwitten. Vergeet de kroketten en frikandellen maar. Met vlees bedoel ik eerder een biefstuk, kipfilet en rosbief om er maar even een paar op te noemen.

Eiwitten zijn naast dat ze je een verzadigd gevoel geven ook een perfecte voedingsstof die je spieren herstellen en laten groeien.

Meer spiermassa zorgt voor een snellere vet verbranding wat op zijn beurt weer goed is om af te vallen.

Stop met drinken van frisdranken (en vruchtensappen uit pak)

Dat frisdrank niet goed voor je is wist je vast al. Maar wist je ook dat vruchtensappen uit pakken niet goed voor je zijn. Alhoewel de verpakking anders doet geloven zitten er nagenoeg geen vruchten in en staan die zogenaamde gezonde sappen bol van de suikers, ongezonde toevoegingen en conserveringsmiddelen om de producten maar zo lang mogelijk goed te houden.

Al die suikers in vruchtensappen en frisdranken verstoren je metabolisme (het vet verbrandings systeem van je lichaam).

In light frisdranken mogen dan misschien wel minder kalorieën en suikers zitten maar daar zit dan weer aspartaam in en dat is zowaar nog slechter vor je als suikers.

Laat alle light producten dus ook maar liggen als je echt vet wilt verbranden.

Drink meer water

Wat mag ik dan wel drinken hoor ik je nu al vragen.

Zelf geperst vruchtensap is een goede vervanger van bovengenoemde dranken. Maar het allerbeste is nog steeds om genoeg water te drinken.

Water zuivert je lichaam, zorgt dat afvalstoffen sneller afgevoerd worden en is de perfecte dorstlesser die ook nog eens nagenoeg geen kalorieën bevat.

Drink 2 liter water per dag.

Als je moeite hebt om aan die 2 liter per dag te voldoen, drink dan geen bekertjes of glazen maar gebruik van die handige halve liter flesjes.

Zo houd je makkelijker bij hoeveel je gedronken hebt en kom je ook eerder aan de aanbevolen 2 liter per dag.

Als je geen gewoon water meer kunt zien kan je er lekker fris fruit aan toevoegen of vers citroenwater drinken. Wat je niet moet doen is flessen water met een smaakje kopen, ook daar zitten weer veel verborgen suikers in.

Thee of koffie zonder suiker is ook op basis van water en mag je drinken maar ik zelf ben een voorstander van puur water al was het maar omdat de cafeïne in koffie ook weer niet al te best voor je is.

En als je koffie zonder suiker en/of melk niet lust dan krijg je ongemerkt toch ook weer een hoop onnodige en ongezonde suikers en kalorieën binnen.

Zorg voor meer beweging in je dagelijkse ritme

Naast het aanpassen van je voedings schema is het ook aan te bevelen om meer te gaan bewegen.

Neem eens wat vaker de trap in plaats van de lift. Parkeer je auto een paar straten verderop en loop wat verder naar je werk of naar huis. Gebruik je lunchpauzes om te gaan wandelen.

Het zijn maar kleine aanpassingen aan je leven maar die gaan je helpen om sneller en meer af te vallen.

Stop met hardlopen

Als je denkt dat hardlopen goed voor je is om af te vallen dan wil ik je dat af raden.

Natuurlijk zie je veel mensen hardlopen of joggen als ze af willen vallen maar zeker als je net begint is je conditie nog te slecht en is wandelen veel effectiever om af te vallen.

Met hardlopen (hoe langzaam je tempo ook is) zit je hartslag al snel veel te hoog. Hierdoor verbrand je spierweefsel en minder vet.

Om vet te verbranden kan je veel beter (op een stevig tempo) wandelen.

Cardio is helemaal niet zo slim om af te vallen

Om nog even door te gaan over het hardlopen…

Hardlopen is een vorm van cardio en alhoewel cardio prima is om je conditie te verbeteren is het helemaal niet zo effectief als je af wilt vallen.

Zoals aangegeven zit je met cardio met een veel te hoge hartslag om vet te verbranden.

Ga aan de slag met gewichten

Om af te vallen is het slimmer om te gaan gewichtheffen. Door met gewichten aan de slag te gaan bouw je namelijk spiermassa op.

En alhoewel spiermassa zwaarder is als vet (en je hier dus door aan kan komen) is het super effectief als je vet wilt verbranden.

Doordat je je spieren traint groeien ze ook. HIerdoor krijg je meer spiermassa en meer spiermassa zorgt voor opnemen van meer energie in je lichaam waardoor de opgeslagen koolhydraten (je buikvet) aangesproken zal worden.

Als je de bovenstaande tips ter harte neemt en ermee aan de slag gaat dan zal je merken dat 5 kilo afvallen in een maand en dat 2 maanden volhouden zal resulteren in 10 kilo afvallen in 2 maanden.

Vooral het aanpassen van je voeding zal heel veel effect hebben maar ook het fitnessen met gewichten zal je helpen om nog meer vet te verbranden.

Afvallen met de Keto Revolutie van Mitchel van Duuren

Plaatje van de keto revolutie

Ik heb je nu 8 tips gegeven die je zeker gaan helpen om snel af te vallen.

Het belangrijkste van deze tips is om je leefgewoontes aan te passen en dan met name om koolhydraatarm te gaan eten en meer te bewegen.

Als je meer tips wilt hebben dan raad ik je de Keto Revolutie van Mitchel van Duuren aan.

Bij de Keto Revolutie krijg je alle uitleg die je nodig hebt om blijvend af te vallen zonder honger, daarnaast geeft Mitchel je er gratis een 21 dagen receptenboek en een maaltijdplanner met boodschappen lijstjes bij.

Neem zelf maar eens een kijkje op zijn website en maak gebruik van de extra kortingscode door hier te klikken>>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *